Tuesday, August 29, 2006

Sudahlah Mahathir. Lakukan demi rakyat

Menyampah! Benar-benar saya menyampah dengan drama Mahathir-Abdullah yang masih terus berlangsung. Bukanlah saya ini menyokong Abdullah, tatapi tindakan-tindakan Mahathir benar-benar menimbulkan rasa mual di dalam diri saya.

Apa sebenarnya yang mahu didedahkan oleh Mahathir? Apa sebenarnya kepincangan yang mahu dibetulkannya?

Saya sedari awal menyeru beliau untuk mendedahkan segala penyelewengan yang diketahuinya. Biar rakyat tahu dan biar ada fakta untuk tindakan diambil, meski pihak berkuasa besar kemungkinan tidak akan mengambil tindakan terhadap pemerintah.

Beliau harus mendedahkannya demi rakyat dan bukan untuk meraih kelebihan politik.

Saya juga mencadangkan UMNO (dan kita juga) untuk sama-sama mengucapkan selamat jalan kepada beliau apabila beliau menawarkan diri untuk bertanding sebagai perwakilan Kubang Pasu ke Perhimpunan Agung UMNO. Cukuplah sudah 22 tahun berucap.

Kini beliau menaikkan pertaruhan dengan pre-emp bahawa beliau tidak akan diberi peluang untuk berucap di perhimpunan yang akan datang. Kalau diberi peluang sekalipun akan dihadkan kepada 5 minit sahaja. Bermacam kenyataan yang beliau buat untuk menghalang Abdullah bertindak.

Jika UMNO melakukan apa yang telah dikatakan Mahathir terlebih awal, maka dia akan berkata "tengok. Saya dah kata. Depa ini, apa nama, mesti nak halang saya."

Sudahlah Mahathir. Tidak perlu ke Perhimpunan Agung UMNO untuk menyampaikan apa yang ingin disampaikan. Dedahkan sekarang. Jika media massa enggan menyiarkannya, tulis sahaja blog.

No comments: