Tuesday, August 08, 2006

Laporan bercanggah Utusan Malaysia

Hari ini saya membaca Utusan Malaysia. Sebagai rakyat Malaysia saya minta Utusan Malaysia menarik balik artikel-artikelnya mengenai wawancara Perdana Menteri malam tadi dan meminta maaf secara terbuka kepada Datuk Seri Abdullah. Jika tidak, sewajarnya permit penerbitan Utusan Malaysia seharusnya digantung oleh Kementerian Keselamatan Dalam Negeri (menteri berkenaan harap mengambil perhatian).

Abdullah menegaskan bahawa anaknya Kamaluddin tidak terlibat dalam syarikat tempatan. Jelas dan tegas.

Tetapi di muka 2, ditulis pula Abdullah sebagai berkata hampir 80% perniagaan Kamaluddin adalah di luar negara dan selebihnya adalah kontrak Petronas.

Kenapa ini Utusan? Apa tujuannya? Apakah untuk mempermain-mainkan PM atau ada niat jahat dan agenda tersembunyi menyokong pihak lain?

Apabila PM telah mengatakan 'tidak terlibat dalam syarikat tempatan' sudah jelas dan nyata. TIDAK TERLIBAT. Petronas adalah syarikat tempatan. Petronas dikuasai oleh kerajaan Malaysia. Justeru tidak mungkin Kamaluddin terlibat dalam Petronas. Itu kata Perdana Menteri.

Saya hanya menonton sedikit wawancara itu malam tadi. Jadi saya hanya mengharapkan laporan akhbar. Tetapi saya tidak percaya PM membuat kenyataan-kenyataan bercanggah sebegini. Dia Perdana Menteri. Justeru saya menuntut pihak-pihak yang terlibat memfitnah PM ini segera dipecat. Ingat amaran PM terhadap pihak yang sengaja memburuk-burukkan kerajaan. Harus bersedia menerima padahnya.

Seperkara lagi, jurusolek PM semalam juga seharusnya dikenakan tindakan. Kenapa diletakkan bedak yang terlalu banyak di atas kelopak mata PM? Jangan nakal ya! Nanti terima akibatnya.

1 comment:

Aqil Fithri said...

anda harus ikut penuh wawancara tersebut. Pak Lah yang sebenarnya telah membuat kenyataan bercanggah --> Kamal itu kompeni glokal :-)