Saturday, August 12, 2006

Pelihara tradisi UMNO, Salamon

Saya membaca laporan semalam (11 Ogos 2006) mengenai perletakan jawatan Setiausaha, Bendahari dan Ketua Penerangan UMNO Bahagian Shah Alam dengan begitu menarik sekali.

Pada hemat saya mereka bertiga memang sepatutnya meletakkan jawatan. Meski sudah memegang jawatan penting dalam UMNO Bahagian mereka masih tidak menjiwai roh UMNO itu.

Sudah tentu Salamon sebagai Ketua Bahagian berhak memilih isterinya atau sesiapa yang dikehendaki sebagai Ahli Majlis Bandaraya Shah Alam. Beliau Ketua Bahagian. Saudara bertiga itu siapa? Mendapat jawatan pun semuanya kerana dilantik oleh Ketua Bahagian.

Jangan pedulikan mereka Salamon. Jika prinsip asas UMNO itu sendiri mereka tidak faham, memang mereka tidak layak memegang jawatan. Salamon mesti menjaga tradisi Kronisme, Kolusi dan Nepotisme dalam UMNO.

Syabas Salamon! Mungkin selepas ini ada anak pinak atau saudara mara yang akan dilantik memegang jawatan dalam MBSB atau apa-apa organisasi lain. Itu kan hak UMNO semuanya dan melantik adalah hak Ketua Bahagian. Kata orang putih inalienable rights.

1 comment:

Aqil Fithri said...

sdr zaki,

boleh saya tahu, apa sikap anda atas kontroversi "bahasa melayu" dalam ucapan Amani baru2 ini?

anda setuju dengan Amani?