Monday, September 04, 2006

Menterjemah pukulan canang kepada kemenangan

Saya melihat mood perwakilan dan pendokong keADILan di Kongres Nasional Tahunan yang baru berlangsung sebagai sangat optimis dan berkobar-kobar.

Ucapan-ucapan pemimpin sudah barang tentu berapi-api. Saya percaya dari segi semangat dan pukul canang, keADILan sudah menang. Yang tinggal sekarang ialah untuk menterjemahkannya kepada strategi dan tenaga kemenangan seterusnya meraih mandat melalui kemenangan pilihanraya.

keADILan seharusnya kini bersedia sepenuhnya untuk memimpin kerajaan alternatif menggantikan rejim Barisan Nasional. Yakinlah!

Langkah pertama sudah tentu untuk memahamkan ahli-ahli di seluruh negara akan ucapan-ucapan dasar Presiden, Ketua Angkatan Muda dan Ketua Wanita yang telah dikemukakan. Ini seterusnya diterjemahkan dalam bentuk agenda bertindak yang mempunyai sasaran-sasaran yang boleh diukur dalam jangka masa yang telah ditetapkan.

Seringkali berlaku di dalam mana-mana organisasi, Ucapan Dasar hanya tinggal ucapan. Dikenang dan dibukukan, tetapi tidak pernah diambil tindakan berdasarkannya.

No comments: