Friday, December 15, 2006

Rundingan tol: Samy dan Kabinet tidak layak

Samy Vellu dan Kabinet Malaysia terus membuktikan bahawa mereka tidak tahu untuk berunding bagi pihak pengguna (rakyat Malaysia) dengan pihak pengusaha lebuhraya. Justeru rakyat Malaysia mesti membuat keputusan tegas menuntut Samy dan Kabinet menghentikan semua rundingan sehingga rakyat dapat melantik pihak yang lebih berwibawa dan layak untuk mewakili mereka berunding.

Bagaimana mereka berunding dengan memastikan pengusaha lebuhraya tidak mungkin rugi di dalam perniagaan mereka. Pengusaha lebuhraya ialah peniaga dan tidak sewajarnya wang negara digunakan untuk melindungi mereka daripada kerugian.

Ini dilakukan dengan merugikan pengguna dan menggunakan wang rakyat bagi membayar pampasan untuk memastikan pengusaha sama sekali tidak rugi.

Perniagaan apa begini? Saya yang tidak ada pendidikan tinggi ini pun sudah tentu mampu menjadi jutawan jika mendapat perniagaan begini.

Saya kira hanya ada dua kemungkinan. Pertama, Samy dan Kabinet adalah bahlol (buffoon) yang tidak tahu berunding. Kedua, Samy dan Kabinet khianat kepada rakyat yang diwakili mereka.

No comments: