Saturday, December 30, 2006

Berapa ekor lembu Abdullah?

Banyak benar persoalan yang menuntut jawapan sekarang ini.

Media massa hari ini melaporkan 'Abdullah sumbang 130 ekor lembur korban'. Apakah ini lembu yang sama yang disumbangkan oleh DiGi Telecommunications Sdn. Bhd. kepada Abdullah Badawi untuk Parlimen Kepala Batas pada 15 Disember lalu?

Saya membangkitkan persoalan bagaimana jika lembu itu diserahkan kepada Abdullah untuk beliau laksanakan ibadat korban, ia boleh dianggap sebagai rasuah kerana ibadat ialah perkara peribadi.

Justeru Abdullah menggunakan barang rasuah untuk melakukan ibadat. Jika sekiranya DiGi yang berhasrat melaksanakan ibadat korban dan mewakilkan kepada Abdullah untuk tujuan itu, apakah ia sah kerana bolehkah syarikat yang dikuasai bukan Islam melakukan ibadat korban? Lihat Abdullah korban Digi?.

Jika benar 130 ekor lembu itu ialah sebahagian daripada 200 ekor lembu DiGi, ke mana lagi 70 ekor? Jika ia hilang dalam perjalanan ke Kepala Batas ternyata Abdullah Badwi bukan gembala lembu yang baik, dia patut menghadkan kepada aktiviti menggembala kambing sahaja.

3 comments:

Anonymous said...

so u doing some real work ke?
ke ke ke
good :D
keep it up

Anonymous said...

di mana dia, anak kambing saya....
apalah..Pak Lah masih bercuti ke?
dia masih nak jadi PM tak?

ahmad zaki yamani said...

I like to think i'm doing some 'real' work. I dunno for i am not competent to judge my work, let others do it. Well at least, i'm not hooked on the net 24-7. Cheers.