Thursday, December 21, 2006

Berapa harta Abdullah?

Abdullah benar-benar menunjukkan wajah penuh kejengkelan apabila mengulas mengenai laporan akhbar Turki bahawa beliau menempah sebuah kapal layar mewah berharga RM30 juta. Tempahan itu dilaporkan telah dibuat ketika Abdullah singgah di Turki dalam perjalanan ke Venezuala. Tujuan beliau singgah di Turki ialah untuk berehat, kata Abdullah.

Bagaimanapun Abdullah mengatakan laporan tersebut tidak berasas.

Saya kira penafian satu persatu sebegini adalah tidak wajar. Selepas ini mungkin akan ada lagi dakwaan-dakwaan lain mengenai kekayaan beliau.

Abdullah seharusnya menjemput pihak-pihak berwajib untuk melakukan siasatan ke atas dirinya dan semua kekayaan yang dimiliki oleh dirinya, anak dan menantunya, saudara mara, tukang kebun, pemandu dan pembantu-pembantunya. Abdullah seharusnya tidak takut untuk mengisytiharkan harta jika benar beliau tidak melakukan sebarang kesalahan.

Keengganan untuk mengisytiharkan harta hanya akan membina imej bahawa beliau takut dan ada sesuatu yang ingin disembunyikannya. Mungkin tidak ada kapal layar berharga RM30 juta yang cuba disembunyikan, tetapi mungkin selepas ini ada pula yang membuat tuduhan baru dengan nilai yang berbeza.

Ayuh Abdullah! Jangan takut kepada kebenaran, jangan takut kepada rakyat.

1 comment:

Anonymous said...

hey,
so what can be done to make PM + family declare their assets?
:D
hey were u at lake club on wed night after the forum?