Thursday, March 29, 2007

Berikan yang terbaik untuk masa depan

Saya berterima kasih kepada pemberi komen terhadap entri "Amanah Baru" saya, meski beliau tidak mendedahkan nama.

Namun saya kira untuk mengatakan Shah Alam sebagai Bahagian terkuat keADILan dahulu mungkin akan berlaku tidak adil kepada teman-teman lain yang tekun memperkukuhkan Bahagian-Bahagian di seluruh negara. Mungkin antara yang terkuat.

Saya juga berterima kasih dengan cadangan-cadangan yang diberikan, yang saya penuh yakin si penulis sendiri menjadikannya sebagai amalan rutin beliau selama ini dalam usaha memperkasakan parti.

Saya akan cuba laksanakan setakat yang terdaya. Namun dalam pada itu, cadangan agar menjadikan rumah saya sebagai Pusat Komuniti keADILan Shah Alam mungkin tidak praktikal buat masa ini kerana saya sendiri tinggal di rumah flat dan keluar masuk ke kawasan rumah saya itu dikawal. Justeru mungkin sukar untuk orang ramai berkunjung.

Saya bagaimanapun mempunyai angan-angan besar untuk mendapatkan sebuah rumah atau pejabat untuk dijadikan pusat aktiviti. Namun ketiadaan sumber pembiayaan menjadi penghalang. Mungkin ada pula yang boleh memberi cadangan dan idea bagaimana untuk mengatasi masalah tersebut?

Bagaimanapun saya akan memberi perhatian pertama-tamanya kepada mencari dan mengaktifkan semula ahli-ahli di Daerah Mengundi saya yang cukup ramai pada era awal keADILan. Mungkin mereka akan dapat membantu mengembalikan kegemilangan parti di Shah Alam.

Apa sekalipun saya yakin dengan kerjasama dan kerja bersama kita akan mampu melakukannya. InsyaALlah.

Dalam pada itu, saya mengucapkan tahniah dan selamat melaksanakan amanah kepada semua yang telah dipilih dan dilantik memegang jawatan di dalam parti untuk penggal 2007-2010. Terutamanya kepada rakan-rakan sebaya yang kini ramai memegang jawatan Ketua Angkatan Muda Bahagian dan malah Ketua Bahagian juga. Semoga dapat memberikan yang terbaik untuk masa depan negara kita.

2 comments:

Mr Bean said...

Tahniah saudara hasmi hashim.
Secara peribadi saya tabik pada saudara hasmi hashim.
Tidak perlu bermula dari bawah.Tidak perlu di uji kemampuannya dengan jawatan exco AMK pusat atau mana2 jawatan tertinggi AMK Pusat.
Terus nak pegang jawatan Ketua AMK Pusat.Lepas ni terus nak pegang jawatan MENTERI,dan PERDANA MENTERI.
Teruskan usaha saudara.
Ingat yang lain....tidak semestinya ingin jawatan KETUA,kita bermula dari bawah.LAMBAT.
Terus je bertanding jawatan KETUA.Baru CEPAT dan PANTAS.

Mr Bean said...

Tahniah saudara hasmi hashim.
Secara peribadi saya tabik pada saudara hasmi hashim.
Tidak perlu bermula dari bawah.Tidak perlu di uji kemampuannya dengan jawatan exco AMK pusat atau mana2 jawatan tertinggi AMK Pusat.
Terus nak pegang jawatan Ketua AMK Pusat.Lepas ni terus nak pegang jawatan MENTERI,dan PERDANA MENTERI.
Teruskan usaha saudara.
Ingat yang lain....tidak semestinya ingin jawatan KETUA,kita bermula dari bawah.LAMBAT.
Terus je bertanding jawatan KETUA.Baru CEPAT dan PANTAS.